top of page
חיפוש

מתפלפים בפיליפינים! חלק שני - אוסלוב וסומילון, כרישי לווייתן וריף מרהיב

אוסלוב והאי סומילון

כריש לוויתן על רקע חופי אוסלוב. צילום: בועז סמוראי

הביקור באוסלוב עמד אצלי בסימן שאלה אם הוא חיובי או לא, ולאחר התייעצות עם אילן ורד מנהל וויילד ועם רם ורון כהן מצוללי רון דייורס החלטתי להתנסות בחוויה בעצמי ולהוביל את קבוצת הצוללים שאיתי לבקר את כרישי הלווייתן שבמקום.

קצת רקע: העיירה אוסלוב היא עיירת דייגים קטנה בדרום מזרח האי סבו. הדייגים שבה היו דגים בעבר את כרישי הלווייתן שנודדים באיזור ולאחר שאלה הפכו לבעלי חיים מוגנים וחל איסור על מכירת בשרם הם ניסו למנוע מהם להסתבך ברשתות הדייג שלהם על ידי משיכתם לחוף חולי בעת שפרשו את רשתות הדייג שלהם על ידי פיזור קריל (סרטני שרימפ קטנים).

צללית של כריש לוויתן בסמוך לסירת הבנקה

כרישי הלווייתן שבאיזור התרגלו להגיע לחופי אוסלוב כל בוקר ולאכול ארוחה חינם, וברגע שהדבר נוגע לציבור החלה לשם נהירה של תיירים שביקשו להגיע ולשחות או לצלול עם הענקים העדינים הללו.

שלטונות המקום הסדירו את האזור והפכו אותו לשמורת טבע לכרישי הלוויתן וכך כל בוקר מאות תיירים מגיעים לחופי אוסלוב לצפות בכרישי הלוויתן.

הצלילה עם כרישי הלוויתן מוגבלת לחלון זמן של שעתיים בלבד בכל בוקר ואנחנו היינו קבוצת הצוללים הראשונה. הרכב הקרקעית הוא חולי ורדוד מאד כך שכרישי הלווייתן הגדולים מגיעים מפני המים אל הקרקעית ומרחיפים חול כשהם מזדקרים מעלה לנסות לאכול את סרטני הקריל שמפזרים להם מפני המים. המחזה הוא מדהים אך מעורר תחושת רחמים על דגי הענק הללו שהפכו להיות מעין חיית מחמד של המקום ומתעשיית התיירות שקמה סביבם. אני מקווה שזה שלב ביניים בתהליך שבין לדוג אותם לבין להגן עליהם ושיום יבוא ולא יאכילו אותם ולא יתערבו באופן חייהם, אלא רק יחפשו אותם ברחבי הים ואז יצפו בהם בסביבתם הטבעית. מבחינת צילום, הראות מאד גרועה, וחל איסור להשתמש בתאורה כלשהי. מצאתי שעדיף לצלם אותם קרוב לפני המים שם הראות היתה טובה יותר. ניסיתי ללכוד את רגע ההאכלה בו הדייגים מפזרים את האוכל לכרישי הלוויתן פוערים את פיהם ויוצרים מערבולות מים.

לאחר כחצי שעה מיצינו את העניין ומצאתי את רוב חברי הקבוצה מתגודדים סביב שושנון קטן ומצלמים אותו כשמעליהם שוחה כריש לוויתן באורך 7 מטרים וזה היה הסימן להמשיך בהפלגה לאתר הבא...

כריש לוויתן בסמוך לסירת ההאכלה

האי סומילון מרוחק קילומטרים בודדים מחופי אוסלוב ומתאים מאד להמשך יום הצלילות.

ביצענו באי סומילון שתי צלילות בשני צידיו. בצד המערבי מצאנו ריף מאד יפה ועשיר עם הרבה מאד אלמוגי ספוג גדולים בצורת חבית חלולה, מרבדי שושנונים בשלל צבעים, ומדרון עמוק שזימן מפגש עם כריש בלק טיפ קטן שחלף במהירות ומספר צבי ים שנישנשו להם את האלמוגים הרכים שמילאו את הקרקעית.

שושנון ים וצללית צולל

בצד המזרחי שפונה אל הים הפתוח קפצנו לתוך להקת דגי ג'ק פיש ע-נ-ק-י-ת שסבבה אותנו מספר דקות והמשכנו בדריפט עדין דרומה לאורך ריף מלא בשלל דגה, חשופיות, ולהקות דגים נוספות כמו ברקודות ודגי פלטקס עד שמצצנו את האוויר מהמיכלים ואת הסוללות מהמצלמות שלנו והגיע הזמן להיפרד מהאתר המדהים הזה ולהפליג בחזרה אל האי נגרוס ולהתארגן לנסיעה שלנו צפונה לאי מלפסקואה, עליו אספר בפוסט הבא והאחרון מהטיול שלנו לפיליפינים.

להקת דגי ג'ק פיש

30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page