top of page
חיפוש

מתפלפים בפיליפינים

עודכן: 17 ביולי 2022

לא מזמן חזרתי מטיול מדהים באיים הפיליפינים, יעד מדהים וגן עדן לצוללים וצלמים תת ימיים בפרט בזכות הגיוון האדיר של החיים מתחת לפני המים.

חשופית מיוחדת במינה בגודל של כס"מ אחד. צילום: בועז ז סמוראי

האיים הפיליפינים הם גן עדן לחופשת צלילה, הן בשל הגיוון הענק של בעלי החיים התת ימיים שאפשר למצוא בו, והן בשל אופציות הטיול הרבות כל כך שמאפשרות לכל מטייל בכל תקציב למצוא את החופשה שתתאים עבורו.

בפיליפינים יש מעל ל-7000 איים ששוכנים במערב האוקיינוס השקט באיזור שנחשב לים האלמוגים עם מגוון המינים הנרחב ביותר בעולם הן של אלמוגים, וגם של דגים ובעלי חיים ימיים. האיים הם שרשרת איים געשיים שחלקם עדיין פעילים ואחת למספר שנים אפילו מתפרצים.

הטיול הנכחי של חברת וויילד דייב אותו הובלתי והדרכתי התרכז באיזור האיים שמסביב לאי סבו, כך שילבנו לינה במספר אתרי חוף ויציאה לצלילות יומיות מהריזורטים בהם ישנו בסיוע מועדון הצלילה רון דייוורס אשר ממוקם באי נגרוס השכן לאי סבו.

האיזור הראשון בו ביקרנו היה האי נגרוס בו העברנו 4 ימי צלילה בחופי נגרוס ובאיים שמסביבו והתארחנו בריזורט המדהים אטלנטיס שהוא גן עדן אמיתי לצוללים.

סרטן השושנה שמתגורר על גבי שושנות ים. צילום: בועז סמוראי

יום הצלילות הראשון החל מאוחר בערב לכן בחרנו לבצע בו צלילות חוף באיזור דווין אשר סמוך לריזורט בו ישנו. למי שצולל פעם ראשונה צלילות חוף באיוזר דווין הצלילה עלולה להפתיע לרעה, אם לא מבינים מה נקודות העניים וכיצד יש להתנהג בצלילות מהסוג הזה. איזור החוף של דווין מאופיין בחול שחור מאד, דומה לבוץ. סמוך לכניסה למים יש בדרך כלל ראות ירודה מאד אך היא משתפרת כשמתרחקים מהחוף ומעמיקים במדרון שלקח אותנו לעומק של כ-18 מטרים. הדייבמסטר המקומי שלנו שהכיר את האתר ברמה מאד מעמיקה לקח אותנו בין מרחבי החול השוממים עד שהגענו לריף אלמוגים צבעוני ומרשים שעלה לגובה של כמטר מעל החול השחור והיה עמוס במגוון גדול מאד של אלמוגים, ספוגים, שושנות ים ומניפות קטנות. גולת הכותרת של הצלילה באוזר זה היא דווקא לא הריף והאלמוגים אלא בעלי החיים המיוחדים שמאכלסים את מרחבי החול השחור ובינהם מגוון החשופיות הגדול ביותר שראיתי מעולם, דיונונים מיוחדים, סרטנים צבעוניים, נחשי ים ועוד.

מגוון החשופיות הגדול ביותר שראיתי עד היום. בתמונה זו חשופית וועליה סרימפ מלכותי. צילום: בועז סמוראי

בעצם בשתי הצלילות שביצענו בחוף ביום זה ראיתי יותר מיני חשופיות ממה שראיתי בכל הצלילות שביצעתי יחד עד היום! אבל יש להכין את האנשים לכך שבין בעל חיים נדיר אחד לשני, נכונה לו צלילת מאק – צלילת בוץ שחור שלא תתאים לכל אחד.

ביום השני יצאנו השכם בבוקר להפלגה לאי אפו שם ביצענו 3 צלילות סירה. האי עצמו הוא קטן מאד אשר מרוחק כחצי שעה הפלגה מהחוף בדווין.

נחש ים. צילום: בועז סמוראי

הסירות ששימשו אותנו היו סירות בנקה מסורתיות של הפיליפינים, כאלה שמתייצבות בעזרת מוטות במבוק שמתפרסים לצדדים ומונעים מהן להתנדנד יתר על המידה. הצלילות באי אפו זימנו לנו צלילות קיר מרשימות בהן מצאנו מניפות גדולות ומגוון אלמוגים מאד צבעוני, שושנות ים עם שושנונים מאד יפים ונחשי ים שעברו ביננו בצורה חופשית. באחת הצלילות יצא לנו לראות את תופעת ביעבוע ה-CO2 שעולה מבקע בקרקעית הים שם חולפים זרמי לבה חמה מתחת לפני השטח ופולטים גזים לתוך הים. באי אפו אפשר לראות גם הרבה צבי ים, ובאיזור החול הרדוד למצוא מגוון חשופיות שונות שמטיילות על הקרקעית.

באי אפן מצאנו מרבדי ענק של שושנות ים ודגי שושנון מרהיבים! צילום: בועז סמוראי

ביום הצלילות השלישי צללנו לאתר המזח הישן שם גדלו המוני אלמוגים ומניפות על עמודי המזח שעולים מעומק של כ-18 מטרים עד לפני הים. מסביב למזח בקרבת החוף היתה קרקע חולית עם מרבדי דשא אצות שבינהם מצאנו שוב מגוון חשופיות, סוסוני ים, להקת דגי רייזור פיש ואבובונים צבעוניים. אחרי הצלילות עלינו לכיוון הרי האי נגרוס לטבול במעיינות מים חמים ולצפות בזרימת הנחלים והמפלים בנוף הצמחייה הטרופית.

ביום הצלילות הרביעי והאחרון שלנו באיזור זה יצאנו לצלילה באתר כרישי הלוויתן של אוסלוב. על כך אספר בפוסט הבא...